Foråret er kommet og Påsken står nu for døren. Påsken er for mange lig med festligheder, nyd dem – men læs med her og få inspiration til, hvordan du slipper sundt igennem påskefrokosterne uden at give afkald på hverken sundheden eller nydelsen.  

På det traditionsrige påskebord findes mange forskellige retter. Det er ofte en blanding af kolde og varme retter som forskellige slags fisk, æg, postejer, kød og ikke mindst desserter. Lammet er ligesom kyllingen et symbol på forårets komme og er for mange lige så tæt forbundet med påsken, som grisen og anden er det til jul.

For dig der gerne vil spise sundt, kan Påskens mange frokoster være noget kringlet at komme igennem. Men bare rolig, det er ikke umuligt. Smørrebrød hos JUST EAT

Bestil smørrebrød HER og spar tiden i køkkenet.

Hold blodsukkeret stabilt – og undgå overspisning!
Det vigtigste er at holde blodsukkeret stabilt for at undgå at overspise. Spis dig mæt i protein og fedt (fx sild, rejer, æg, lam, kylling, frikadeller, ost mv.), før du ryger i brødkurven og når til desserterne. Når du først er mæt, frister brød og desserten ikke så meget længere. Skær rugbrødet i kvarte og fyld godt med protein på. Ved at holde rugbrødsmængden nede er der lidt bedre plads til dine andre ”hurtige” kulhydrater, som f.eks. kiks, kage, snaps mv.

Take away med et twist af traditionel påskemad
Skal du holde påskefrokost, men vil gerne komme nemt om ved det uden at gå på kompromis med kvaliteten, kan du på JUST EAT’ finde et hav af take away restauranter.Det kan f.eks. være smørrebrød eller forskellige lammeretter. Kun fantasien sætter grænser.

#SÅDAN
Gør din Påske aktiv
Overrask familien med en lækker take away
Drop snapsen, eller begræns den
Pas på kalorieindtaget
Åhh…. Nyd den lækre mad
Smørrebrød er et spændende valg i Påsken
Kulhydrater bør indtages i begrænset mængde
Et eller andet sted er valget bare op til dig!