Den officielle blog for Just-Eat.dk

Search

Pointshoppen – FAQ

31st January 2012

1. ”Hvorfor lukker I Pointshoppen?”

2. ”Hvorfor kan jeg ikke få vekslet mine point til kontanter?”

3. ”Hvorfor har I ikke rabatkoder/gavekort til Just-Eat i pointshoppen?”

4. ”Jeg synes ikke nogle af jeres produkter i pointshoppen er interessante. Hvad gør jeg?”

5. ”Hvorfor får jeg ikke længere tildelt point til min Just-Eat point konto?”

6. ”Jeg er ny kunde på Just-Eat og får ikke tildelt point til min konto, men føler mig snydt over ikke at have muligheden for at bruge point på produkter i pointshoppen.”

7. ”Jeg har ikke hørt noget om, at pointshoppen lukker?!”

8. “Hvorfor har jeg ikke fået point for mine bestillinger før den 5. juni?”

9. ”Hvornår lukker pointshoppen?”

10. ”Hvorfor får jeg ikke point længere, når pointshoppen først lukker d. 3. december?”

11. ”Jeg bestilte noget i pointshoppen for noget tid siden, men har stadig ikke modtaget det. Hvad gør jeg?”

12. “Jeg har købt en kode i pointshoppen, men koden virker ikke.”

Spørgsmål og Svar:

1. – ”Hvorfor lukker I Pointshoppen?”

Svar: ”Vi lukker den, fordi vi i en periode har lagt mærke til, at Pointshoppen ikke har været særlig eftertragtet blandt vores kunder. Derfor vælger vi nu at sætte større fokus på kerneproduktet Just-Eat.dk, hvor vi løbende vil forbedre udvalget af restauranter i hele landet. Vi har ikke været i stand til at finde produkter til Pointshoppen, der har kunnet leve op til kundernes forventninger. Pointordningen har også altid været ment, som et ekstra supplement til det at handle på Just-Eat.
Tilbage til toppen

2. – ”Hvorfor kan jeg ikke få vekslet mine point til kontanter?”

Svar: ”Det er desværre ikke økonomisk muligt at veksle point til kontanter, og pointene har altid været ment, som et ekstra supplement til det at handle på Just-Eat.”

Henvisning: Handelsbetingelser angående Pointshoppen

Tilbage til toppen

3. – ”Hvorfor har I ikke rabatkoder/gavekort til Just-Eat i Pointshoppen?”

Svar: ”I forhold til vores forretningsmodel hænger det desværre ikke sammen rent økonomisk at give gavekort til Just-Eat. Vi tjener kun en lille andel af hver enkelt bestilling – resten går til restauranterne.
Pointordningen har også altid været ment som et ekstra supplement til det at handle på Just-Eat. Vi vil dog meget gerne prøve at skaffe andre produkter, som du synes kunne være interessante at købe for dine point. Du kan anbefale produkter her: www.justeat.uservoice.com.
Tilbage til toppen

4. – ”Jeg synes ikke, nogle af jeres produkter i pointshoppen er interessante. Hvad gør jeg?”
Svar: ” Vi vil meget gerne prøve at skaffe andre produkter, som du synes kunne være interessante at købe for dine point. Du kan anbefale produkter her: www.justeat.uservoice.com.
Tilbage til toppen

5. – ”Hvorfor får jeg ikke længere tildelt point til min Just-Eat point konto?”

Svar: Siden tirsdag d. 5. juni er vi stoppet med at tildele point for køb på Just-Eat til vores kunder, fordi vores Pointshop lukker per d. 3. december 2012. Årsagen er, at vi i længere tid har haft en lav efterspørgsel efter Pointshoppen fra vores kunder. Pointordningen har også altid været ment som et ekstra supplement til det at handle på Just-Eat. Med denne ændring vil vi fremover sætte endnu større fokus på kerneproduktet Just-Eat.dk, hvor vi løbende vil forbedre udvalget af restauranter i hele landet.
Tilbage til toppen

6. – ”Jeg er ny kunde på Just-Eat og får ikke tildelt point til min konto, men føler mig snydt over ikke at have muligheden for at bruge point på produkter i pointshoppen.”
Svar: ”Vi tjekker, hvornår du har bestilt mad via Just-Eat. Vi fører point over på din konto for alle bestillinger til og med den 4. juni 2012. Fra den 5. juni 2012 stoppede vi med at dele point ud.”
Tilbage til toppen

7. – ”Jeg har ikke hørt noget om, at pointshoppen lukker?!”

Svar: Vi er kede af, at du ikke har set vores information omkring ændringer af pointordningen. Vi har gjort vores bedste for at informere alle pointshopbrugere – blandt andet en besked direkte til alle dem, der har brugt point i Pointshoppen inden for de seneste 12 måneder. Derudover har vi informeret om det til modtagerne af vores nyhedsbrev, på vores facebook-side, i Jyllands Posten d. 7. juni og i Pointshoppen på Just-Eat.dk.
Tilbage til toppen

8. – ”Hvorfor har jeg ikke fået point for mine bestillinger før den 5. juni?”
Svar: ”Det er en fejl, og det beklager vi, men vi overfører point til dig inden for 24 timer.”
Tilbage til toppen

9. – ”Hvornår lukker pointshoppen?”
Svar: Pointshoppen lukker mandag d. 3. december. Herefter vil du ikke længere kunne bruge dine opsparede point på produkter i pointshoppen.
Med denne ændring vil vi fremover sætte endnu større fokus på kerneproduktet Just-Eat.dk, hvor vi løbende vil forbedre udvalget af restauranter i hele landet.
Tilbage til toppen

10. – ”Hvorfor får jeg ikke point længere, når pointshoppen først lukker d. 3. december?”
Svar: Det skyldes, at vi vil give jer en mulighed for at bruge alle jeres point, inden pointshoppen lukker. I mellemtiden vil vi sætte endnu større fokus på kerneproduktet Just-Eat.dk, hvor vi løbende vil forbedre udvalget af restauranter i hele landet.
Tilbage til toppen

11. – “Jeg bestilte noget i pointshoppen for noget tid siden, men har stadig ikke modtaget det. Hvad gør jeg?”
Svar: Vi beklager, men der må være sket en fejl. Vi vil sørge for at du enten får dine point tilbage eller sende produktet til dig igen. Kontakt os på just-eat@just-eat.dk.
Tilbage til toppen

12. – “Jeg har købt en kode i pointshoppen, men koden virker ikke.
Svar: Først og fremmest beklager vi, at der er sket en fejl. Den kode, vi har sendt, er lavet af en ekstern virksomhed, som tilbyder produktet. Det er derfor dem, du skal tage kontakt til. Kan de ikke hjælpe dig, kan du få dine point tilbage ved at kontakte os igen.
Tilbage til toppen

Henvisning: Handelsbetingelser angående Pointshoppen
Tilbage til toppen

RELATEREDE ARTIKLER

  • Jakob Matthiesen

    “en besked direkte til alle dem, der har brugt point i Pointshoppen inden for de seneste 12 måneder”

    Det har jeg ikke da jeg ville spare en masse sammen så jeg ku’ få noget fornuftigt for dem.

    “Derudover har vi informeret om det til modtagerne af vores nyhedsbrev”

    Det modtager jeg vist ikke. Betragter det som spam.

    “på vores facebook-side”

    Den besøger jeg ikke.

    “i Jyllands Posten d. 7. juni”

    Den læser jeg ikke.

    “og i Pointshoppen på Just-Eat.dk”

    Den besøger jeg ikke da jeg ville spare en masse point sammen først så jeg ku’ få noget fornuftigt for dem.

    Burde det ikke have været annonceret med stor fed skrifttype på forsiden af just-eat… Jeg har over 200.000 point og dem ville jeg da meget gerne ha knaldet af inden I lukkede biksen d. 3 december. Jeg havde hverken hørt om at I ville stoppe med at uddele point d. 5 juni eller at pointshoppen ville lukke d. 3 december. Og jeg er ellers flittig bruger af jeres site.

  • Gert Jørgensen

    Jeg har været medlem siden starten…og havde over 200.000 point…ville spare sammen til noget ordentligt og ikke bare en kasket. Jeg er ligeså forundret som Jakob Matthiesen…og har præcis samme argumenter…det er ikke en værdig nedlukning. I kunne have sendt en høj-prioritet mail til alle medlemmer, så havde vi måske set, at I ville lukke shoppen ned. Øv – jeg synes det er lavt…

  • Monica Melgaard Nielsen

    Jeg har også samme problem. Nu har jeg gemt mine point har tæt på 300.000, og nu kan jeg så ikke bruge dem. Man kan godt infoer alle kunder om rabat, som skaber mersalg, men man infoer ikke om at shoppen lukker til alle. I rammer de mest loyale kunde, som har mange point.

  • Nikolaj Jensen

    Enig med de andre kommentarer…jeg har næsten 500.000 point som jeg nu ikke kan bruge til en skid….det var så det sidste søm i kisten for at bruge konkurrenter til just-eat….just-eat er blevet alt for grådige og selvfede…..jeg kan få maden meget billigere på nettet andre steder, og nu stjæler i også mine point….farvel just-eat

  • Anders Nielsen

    Samme problem. Lige under 200.000 point, og kan tilslutte mig bl.a. Jakob Matthiesen’s forklaringer på hvorfor jeg har overset at shoppen lukkede. Af alle de nævnte har jeg kun besøgt/set just-eat.dk når jeg altså skulle bestille mad. Ligesom andre har jeg sparet point op for at kunne få noget fornuftigt for mine point. Nu er årevis af point så bare poof??? Det må i rette op på Just-Eat!!

  • Christopher

    Enig med resten af indlæggende her. Fuldstændig uacceptabelt og lugter som en måde at komme udenom at skulle veksle jeres kunders point ved ikke at informere tilstrækkeligt.

  • Frej Adamsen

    LANGT UDE! Især fordi jeg har sparet så meget sammen og jeg aldrig nåede at købe ting for mine point fordi det forsvandt så hurtigt. Det hænger bare ikke sammen med det i siger at der ikke er interesse for det, for hvis der ikke var det, ville nye ting ikke forsvinde så hurtigt som de gør… Det her burde næsten være en sag taget op til snyd. Desværre tror jeg ikke vi kan få noget ud af det, men please find en måde jeg kan få brugt alle mine point på. Tror jeg begynder at boykotte Just-eat, kun pga. den her dårligt informeret fejl i jeres system.

  • Michael

    Har ikke SÅ mange point, men deler de øvriges frustration. Hvis just-eat virkelig ville gøre opmærksom på lukningen, ville det jo være totalt simpelt med en pop-up ved login på siden…så ville ALLE brugere se og acceptere det.
    Lugter meget fælt af at score gevinsten fra brugerne – ikke god stil.

  • Esben Kiel

    Skulle også til at gå ind og se, om der var noget spændende i point shoppen… VIRKELIG DÅRLIGT, at man ikke bliver gjort bedre opmærksom på at pointshoppen lukkede!! Pointene er jo bare spildt nu..

  • kent k

    he he. havde heller ikke hørt det lukket . så mistet over en mil point. hmm

  • Nicky Myrthue

    Jeg føler mig også godt snydt på det her punkt..
    Da jeg intet har hørt om dette, er en god stamkunde som har næste 500.000 points..
    I burde fandme ha lavet at hvis man loggede på og man havde points tilgode så skulle der komme en pop op og fortælle det, så kunne de kunder som ingen points har undgå denne pop op..
    Jeg synes i skal gå ud og få noget ordentlige deals i nogen måneder endnu også give jeres trofaste kunder ordentligt besked så i undergår en masse sure stamkunder, (det jo dem i lever på, og det er dem som anbefaler jer til andre.)
    Jeg glæder mig meget til at se om det kommer en udtalelse fra just-eat om denne sag eller om de bare skider på deres faste stamkunder.

  • Martin

    Er SÅ enig med folk – jeg ville tilfældigvis tjekke min konto idag – og kunne ikke finde den og finder så ud af at pointshoppen er lukket! – vi sidder 3 i samme rum der har just-eat og ingen har fået noget besked – det er VIRKELIGT ringe ikke at give folk chancen for at bruge deres point – selv havde jeg 250000 ca og var også ved at spare op til noget ordentligt. RINGE. Der røg også min hovedgrund til at bruge just-eat -

  • Julie Bager

    Erklærer mig enig med størstedelen af indlæggene herunder. Føler mig i den grad snydt – lad nu ikke som om, I har gjort alt hvad I kunne for at informere os om pointshoppens lukning. En pop-up besked ved bestilling af mad, information om planerne på Just-Eats FORSIDE, mulighederne er mange. Men I har bevidst undladt dette, for ikke at skulle stå til ansvar over for alle os loyale brugere, som har været med længe og sparet mange points op. Trist og alt, alt for dårligt.

  • Henrik Rohde

    WTF. Jeg havde fanme samlet næsten 900000 point sammen og glædede mig til endelig at kunne bruge dem. Og nu er alle de mange års opsparing forgæves! Jeg har fanme betalt en årslønning igennem de penge jeg har brugt hos jer og alligevel betyder det ikke meget lige pludseligt.

    Kan i, i det mindste, ikke tilbyde et 100-200 kr gavekort for de point, for ellers er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg vil fortsætte som kunde her.

  • Heidi

    Det er godt nok for meget jeg har lige som alle de andre gennem de sidste mange år gemt mine point til noget stort da det ikke er så tit vi bestiller fast food. Så ser jeg idag at der ikke er point mere og jeg har ikke fået en varsel da jeg ikke er på facebook og de mails jeg har modtaget for jer inden for det sidste stykke tid har været omkring tilbud mig her og tilbud mig der og hvis det ikke var noget man skulle have læste man det ikke. Så det er en omme’r der skulle have været sendt en mail direkte ud omkring kun point. Jeg læser heller ikke jyllandsposten. Jeg vil gerne have kompentation for mine point og ja just eat er ikke noget jeg mere vil anbefale til andre – jeg føler mig godt nok snydt og bedraget til op over begge øre. Tænk at i kan være jer selv bekendt over for jeres kunder at at opføre sig på den måde.

  • Frederik Sommer

    Har vel været medlem af jeres side i omkring 6 år. Hvis ikke længere… Har altid tænkt at alle disse point jeg havde, skulle samles i en stor pulje, så jeg kunne købe noget fedt. Da jeg så endelig får nok point til at købe noget ordentligt, er jeg så uheldig at der, hver gang jeg er inde for at checke, enten ikke er noget interessant eller også er det udsolgt. Så finder man så lige pludselig ud af at shoppen er lukket, uden nogen som helst form for varsel! (Lige meget hvad i siger!) Det er jeg som kunde på INGEN måde tilfreds med! I har virkelig formået at træde folk over tæerne her

  • Pia Andersen

    Grådigheden florerer hos just-eat.

    De glemmer at man også bør pleje sine kunder for at kunne slippe af sted med at tage penge gang på gang.
    Udover dette med pointene er der også det for høje dankort gebyr. 1,50 kr eller lige lidt derover er ikke meget, MEN det er princippet i det.

    Jeg fravælger dem konsekvent og ringer til pizzariaet og bestiller. (Sjovt nok er deres tlf numre heller ikke oplyst på siden). Derved kan I udover at spare evt. dankortgebyr også optjene rabat hos mange (stempelkort ved personlig afhentning, dvs ca 5-6 kr sparet per gang per pizza) PLUS intet af beløbet går til justeat.

    3 FLUER med et smæk.

  • Pia

    on the bright side: hvad er der så egentligt mistet mht. pointsene?

    Retten til at købe et bladabonnement med 25 krs rabat?
    En måneds “gratis” Falck abonnement?
    En keyhanger fra Roskilde festival 2005?

    Noget i den dur.

  • Chris Nymand

    I kan på ingen måde Juridisk fjerne folks opsparede point da ingen af brugerne på Justeats hjemmeside har accepteret vilkår / betingelse for at denne virtuelle enhed kan blive frataget.

    De virtuelle point er forbrugernes private eje og det er derfor Tyveri begået i ond tro- Hvilket vil sige at det er dybt ulovligt og strafbart ifølge dansk straffelovgivning.

    Jeg kræver mine point tilbageført og muligheden for at bruge dem eller en refundering i kontanter.

    Da jeg som andre brugere også har haft omkring de 200.000 point drejer det som et større beløb.

    Men det kan jo være jeg skal lade sagen gå videre.
    -Forventer et uddybende svar.
    Mvh. Chris N. Nymand.

  • Michael Hansen

    Jeg har sparet godt og vel 1 million points op, sammen med mine venner over en lang årrække for, at få råd til en dag at kunne bruge dem til noget decent – og hvad gør i så? Lukker lortet!?
    Præmierne i førhen har haft i points-shoppen har dertil i stor udstrækning være ligegyldigt propaganda pis hos diverse virksomheder, f.eks. 50 kr., i gavekort hvis i køber for minimum 500. Ja okay? Så kan jeg købe noget til 500 kr., i en butik jeg måske aldrig ville handle i, og få 50 kr., i rabat, eller jeg kunne gå ned i en forretning jeg rent faktisk normalt handler i, og købe det samme tøj til 250 kr.,
    On top of that, så lukker i fandme pointshoppen HELT ned, så man ingen mulighed for, at bruge sine points til noget (selvom præmierne er til grin!). Umoralsk, uærlig forretningspolitik. Jeg har fandme været kunde hos jer siden 2007, hvordan kan i byde mig og andre så noget lort?

  • Jeff Beekhuis

    Hej Michael.

    Vi er rigtigt kede af, at vi ikke kunne få denne funktion til at løbe rundt. Vi har simpelthen ikke haft ressourcerne til at holde præmier up-to-date og relevante. Vi valgte derfor i sin tid at tage beslutningen om, at nedlægge pointshoppen.

    Vi valgte dette, da mange var utilfredse med det manglende antal muligheder i pointshoppen. Vi havde overvejet dette gennem længere tid og måtte desværre vælge den kedelige løsning til sidst.

    Vi kan sagtens forstå din frustration og diskuterer da også løbende muligheden for at få sammensat et rewardsystem, der giver mening for vores brugere.

    Mvh
    Jeff, Marketing

  • Kevin

    Seriøst dårlig stil.

  • Stef

    Det er fanme for fesent Just-eat!

  • Morten

    Ved godt det længe siden jeg har købt gennem jer men mit favorit sted bruger jeg ikke mere. Når men havde optjent en masse point gennem mange år og nok til en pizza termotaske og tænkte nu må jeg heller prøve at få den bestilte men så jeres shop lukket… hvordan får man nu fat i en?
    Mvh en skuffet kunde