Mad plus medier opera
D. 27. juni var der et brag af en fest i Opreaen, hvor Mad+Medier, et netværk for professionelle madkommunikatører, fejrede den bedste danske madkommunikation

Madkommunikation består af mange ting, og alle kategorier er med at til sikre, at vi alle sammen bliver mere opmærksomme på den mad vi spiser og hvorfor. Det er en diskussion vi gerne vil blande os i, ved blandt andet kommunikere danskerne, at udvalget af take away er stort, bredt, alsidigt og passer til mange sammenhænge. Take away er en madoplevelse, der vinder større og større indpas i vores hverdagsliv og dagligdag. Derfor er det vigtigt, at vi er med til at udvikle kommunikationen om mad, madlavning og det liv, der knytter sig til.

Derfor blev der kåret vindere i de følgende kategorier:

Akademisk madformidling
Bøger om mad
Kritisk madjournalistik
Madanmeldelse
Madblogging
Mademballage
Madevent
Madfotografi
Madgrafik
Madkommunikation for virksomheder og organisationer
Mad på film og tv
Mad på sociale medier
Opskriftsudvikling
Redaktion
Årets initiativ
Æresprisen

Vindere af priserne var blandt andet drengene fra bloggen Gastromand, Bitz og Frisk for bedste kritiske madjounalistik, Paul Cunningham for bedste bog om mad og ikke mindst Chili Claus for ”Mad på de sociale medier”. Moderator på showet var Timm Vladimir, der har fået sig en helt ny karriere inden for det kulinariske.

operaen duyen

JUST EAT var med som Partner og sponsor og stod blandt andet for kategorien “Bedste Mademballage”. At vi netop sponsorerede denne kategori er god understregning af, at vi sammen med jer, vores restauranter, lever af at levere maden, sådan som kunderne forventer at modtage den; nemlig varm mad, der er varm og indbydende, når det præsenteres for kunden og så fremdeles. Hvem sagde at udbringning af mad var nemt? Derfor leverede vi natmad til gæsterne med hjælp fra Palæo.

Mad+medier badge
Vi glæder os til næste fest og forventer meget godt af netværket.