JUST EAT anvender cookies til at forbedre din brugeroplevelse og til at gøre det muligt for dig at bestille mad. Hvis du fortsætter brugen af hjemmesiden, antager vi, at du er indforstået med og accepterer at modtage cookies fra JUST EAT hjemmesiden. Hvis du ønsker det, kan du ændre dine cookie-indstillinger i din browser på ethvert tidspunkt. Læs vores cookiebetingelser for mere information her.

Hjælp: Spørgsmål og svar på ofte stillede spørgsmål


På denne side har vi samlet en række spørgsmål, som vi ofte modtager. Derfor vil det i mange tilfælde være muligt at finde svar på dine spørgsmål på denne side.

Spørgsmål


  1. Hvor kan jeg finde restaurantens telefonnummer, FØR jeg bestiller?
  2. Jeg stoler ikke på internettet, og jeg vil hellere bestille hos jer via telefonen, kan jeg det?
  3. Hvordan bestiller jeg mad via Just-Eat?
  4. Jeg har bestilt mad til afhentning, men det var meningen at det skulle leveres. Hvad gør jeg?
  5. Jeg skal have annulleret min ordre. Hvad gør jeg?
  6. Jeg har foretaget en bestilling, men jeg vil ændre den eller tilføje/fjerne en vare. Hvordan gør jeg?
  7. Jeg har fået et gavekort til JUST EAT. Hvordan bruger jeg det?
  8. Er det muligt at betale kontant?
  9. Hvilke kreditkort tager I imod?
  10. Jeg modtog ikke min bestilling, og jeg betalte med kort. Kan jeg få pengene tilbage?
  11. Min bestilling er forsinket / Jeg har ikke modtaget min mad endnu!
  12. Maden jeg fik leveret var virkelig dårlig! Jeg vil have mine penge tilbage!
Har du spørgsmål til Pointshoppen kan du finde det her.

1. Hvor kan jeg finde restaurantens telefonnummer FØR jeg bestiller?


Vi er et internetfirma og vi lever af bestillinger, der bliver foretaget via vores website, derfor har vi desværre ikke mulighed for at udlevere restaurantens telefonnummer, før du har foretaget en bestilling. Til gengæld sender vi dig en ordrebekræftelses e-mail, så snart du har bestilt, hvori du også kan finde restaurantens telefonnummer.

2. Jeg stoler ikke på internettet, og jeg vil hellere bestille hos jer via telefonen, kan jeg det?


Den nemmeste måde at bestille mad via JUST EAT, er at bestille direkte via vores website. Der er ikke noget at være bange for, da vi benytter os af den nyeste teknologi til at kryptere dine informationer og holde brugen af vores website fuldstændig sikker. Desuden har vi bevidst valgt, at vi ikke gemmer dine kreditkortoplysninger, så på den måde er der ingen, der kan få adgang til disse oplysninger. Vores kundeservice sørger for at kontrollere mistænkelige ordrer, så hvis du skulle få stjålet dit kreditkort, og nogen forsøger at bruge det til at bestille via JUST EAT, opdager vi det og melder vedkommende til politiet.
 
Ydermere har vi en procedure i vores kundeservice, der sikrer, at ingen ordrer forsvinder i mellem modtagelsen via internettet og udsendelsen til restauranten. På baggrund af alle disse ting, samt mange andre sikkerhedsprocedurer kan du trygt bestille via JUST EAT. Vi skal nok sørge for at dine internetordrer kommer sikkert ud til restauranten!

3. Hvordan bestiller jeg mad via JUST EAT?


Det er utroligt let! Du skal bare følge nedenstående instruktioner:

1. Gå til forsiden af Just-Eat.dk
2. Indtast det postnummer/bynavn hvor du ønsker at få leveret din mad, eller afhente din mad i søge feltet i toppen og klik på ”Søg nu”.
3. Du bliver nu viderestillet til en side der viser udvalget af restauranter som enten leverer mad eller tilbyder afhentning til kunder i dit område.
4. Når du har valgt, hvilken restaurant du vil bestille fra, skal du klikke på den gule ”Bestil mad” knap ud for den pågældende restaurant.
5. Nu bliver du viderestillet til restaurantens menukort, hvor du, i rullemenuen øverst til højre, kan vælge hvorvidt du vil have leveret maden, eller selv afhente den. Herefter starter bestillingsprocessen fra den valgte restaurant
6. Vælg de ting du ønsker at bestille ved at klikke på ”+” knappen. Hver ting du tilføjer, vil stå under din bestilling i indkøbskurven i højre side.
7. Når du er færdig med at vælge, skal du klikke på ”Til kassen” knappen, som er placeret nederst i indkøbskurven til højre.
8. Du bliver nu viderestillet til logind siden (med mindre du allerede er logget ind), hvor du kan vælge enten at logge ind eller indtaste dit navn og dine leveringsoplysninger for at blive medlem af JUST EAT.
9. Den næste side du kommer til er betalingssiden, hvor du kan vælge enten at betale med kreditkort eller kontant (betal ved levering/afhentning). Når du har valgt, hvilken betalingsmetode du ønsker at benytte, skal du klikke på ”Fortsæt”. Hvis du har valgt at betale med kreditkort, bliver du nu viderestillet til dette.
10. Efter at du har valgt betalingsmetode og udfyldt det nødvendige, vil du blive viderestillet til den næste side, hvor du bliver forbundet direkte med restauranten via vores Just-Connect teknologi. På denne side får du svar fra restauranten indenfor 90 sekunder.

4. Jeg har bestilt mad til afhentning, men det var meningen at det skulle leveres, hvad gør jeg?


Du skal ringe til os så hurtigt som muligt på 70 20 85 90, så skal vi nok håndtere kontakten til restauranten og forsøge at få maden bragt hjem til dig i stedet. Hvis dette ikke lykkedes bliver du naturligvis informeret via telefon.

5. Jeg skal have annulleret min ordre, hvad gør jeg?


Annullering? Det vil vi gerne forsøge at hjælpe dig med på 70 20 85 90 eller online chat. Vi vil tage kontakt til restauranten og tjekke om tilberedningen er begyndt eller ordren kan annulleres.

6. Jeg har foretaget en bestilling, men jeg vil ændre den eller tilføje/fjerne en vare, hvordan gør jeg?


Du har to muligheder:
1. Du kan forsøge at ringe til restauranten selv, og aftale evt. ændringer og så betale differencen kontant ved leveringen.
2. Eftersom vi sender ordrerne videre til restauranten med det samme kan du ringe til os på 70 20 85 90 og få ordren annulleret, og så bagefter gå online igen og bestille på ny.

7. Jeg har fået et gavekort til JUST EAT, hvordan bruger jeg det?


Fantastisk! Det er utroligt let at benytte gavekort;
1. Bare log ind på JUST EAT, vælg ”Mit JUST EAT” i hovedmenuen i toppen, gå til ”Min JUST EAT konto” i undermenuen.
2. Indtast dit gavekort i feltet, og klik på ”Ok”.
3. Herefter er dit gavekort aktivt, og du har nu muligheden for at vælge det under betalingssiden! Betalingsmetoder og tilbagebetaling af penge.

8. Er det muligt at betale kontant?


Selvfølgelig! Du skal bare vælge “Betal ved levering” på betalingssiden, i stedet for at vælge kreditkort. På den måde skal du bare betale direkte til restauranten ved afhentning eller direkte til udbringningsbudet.

9. Hvilke kreditkort tager I imod?


Vi tager imod Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard.

10. Jeg modtog ikke min bestilling, og jeg betalte med kort, kan jeg få pengene tilbage?


Naturligvis kan du det, sådan gør du;
a. Først og fremmest skal du finde dit ordrenummer frem så du har det klar.
b. Så skal du ringe til os på 70 20 85 90 så vi kan sørge for at få tilbagebetalt dine penge direkte til dit kort. Du er også meget velkommen til, at sende en e-mail til just-eat@just-eat.dk hvorefter de håndterer tilbagebetalingen.

11. Min bestilling er forsinket / Jeg har ikke modtaget min mad endnu!


Du har flere muligheder for, at søge information om din bestilling:

  1. Kontakt os via ordresupport (det link finder du i din bekræftelses e-mail)
  2. Ring til os på tlf. 70 20 85 90, eller benyt vores live-chat funktion på sitet
  3. Ring til restauranten og hør til leveringstidspunktet - telefonnummeret står i din bekræftelses e-mail

12. Maden jeg fik leveret var virkelig dårlig! – Jeg vil have mine penge tilbage!

JUST EAT vil meget gerne informeres detaljeret om dette via just-eat@just-eat.dk eller via vores supportchat (linket finder du i din ordrebekræftelses e-mail).

Henvendelser på mail svares hverdage kl. 9-17, og henvendelser besvares inden for to hverdage.

Madens kvalitet er restaurantens ansvar, og derfor er det altid bedre at kontakte restauranten for at få løst problemet. Oftest er restauranten hjælpsom og interesseret i at hjælpe dig ved enten at give dig rabat på maden eller give dig en anden form for kompensation. Desuden har vi også et ”rating” system på JUST EAT, som gør det muligt at give din mening til kende om restauranten, så andre brugere kan se din oplevelse.

13. Hvad hvis jeg er allergisk overfor... ?


JUST EAT forsøger efter bedste evne at kopiere indholdsbeskrivelse, allergiinformation, ingrediensoversigt og øvrige relevante informationer om indholdet i alle de retter, der indgår i menuerne, som vores partnerrestauranter leverer.
Det er dog den restaurant, der tilbereder den enkelte ret og tilføjer ingredienserne, som er ansvarlig for at levere denne kostinformation og sørge for at beskrivelsen er korrekt. Brug venligst kommentarboksen til at udspecificere eventuelle allergiformer eller øvrige kostmæssige krav.
Hvis du har den mindste tvivl om, hvorvidt en ret indeholder allergifremkaldende ingredienser, eller hvis du har spørgsmål til indhold eller øvrige kostinformationer i en specifik ret, så bør du kontakte restauranten direkte, inden du bestiller på JUST EAT. Vi hjælper gerne med at finde kontaktoplysningerne til restauranten via vores chat.

Brug for hjælp?

Hverdage: 9:00 - 23:00
Weekend: 11:00 - 23:00