Ny mand ved roret- Carsten Boldt

Mandag d. 2. juni fik JUST EAT en ny direktør.
Her kan du læse Børsens interview

Takeaway-giganten Just-Eat i Danmark har fået ny direktør.
Navnet er Carsten Boldt, han er 49 år gammel og kommer fra en stilling som salgs- og kundeservicedirektør hos Berlingske Media.

Carsten Boldt er blevet headhuntet til stillingen som chef for danskernes foretrukne takeaway-site, og han sagde endelig ja for to måneder siden.
Nu er hans opsigelsesperiode hos Berlingske slut, og Carsten Boldt er klar til opgaven med at få danskerne til at bestille oftere og mere takeaway gennem Just-Eat.

”Jeg synes, det lød rigtig spændende at prøve at komme ind i en virksomhed, der i forvejen var succesfuld, men hvor der stadig var muligheder og potentiale for yderligere vækst. Og så at prøve sidde for bordenden, som er det eneste, jeg ikke har prøvet indtil nu,” siger Carsten Boldt, der også tidligere har været markedsdirektør hos Debitel og vicedirektør i Viasat.

Telefonen er største konkurrent
Just-Eat havde været nærmest alene om det brede takeaway-segment i årevis, da firmaet sidste år i marts fik en ny konkurrent i form af Hungry.dk. Et firma, der har flere tidligere Just-Eat-folk både i maskinrummet og i ejerkredsen – blandt andre Just-Eat-stifteren himself, Jesper Buch.

Den nye Just-Eat-direktør lyder dog ikke videre skræmt af konkurrencen fra opkomlingen fra Risskov.
”Vores største konkurrent, som jeg ser det, er faktisk telefonen. Det er stadig over 60 pct. af alle takeaway-bestillinger, der bliver foretaget over telefonen. Jeg føler det er den store konkurrent mere end det er Hungry,” siger Carsten Boldt.

Flere typer af mad
I dag kan danskerne bestille mad gennem 1800 restauranter i hele landet hos Just-Eat. Carsten Boldt vil følge den nuværende strategi med at øge antallet af restauranter, ligesom han vil få flere typer spisesteder med på sitet.

”Just-Eat er meget kendt som et pizza og burger-brand. Det skal jeg fastholde, for det er positivt, men vi skal også kigge ind i andre områder,” siger han og nævner, at Just-Eat for nylig har indgået aftaler med sushikæden Sticks’n’Sushi og Michelin-restauranten Kiin Kiins søsterrestauranter.

Du har tidligere arbejdet for blandt andet Debitel, Viasat og Berlingske. Hvad tager du med dig fra de job over i Just-Eat?

”I Berlingske har jeg haft meget fokus på transformationen til det digitale. Jeg har stor erfaring med både at sælge digitale produkter, men også bruge det digitale som markedsføringsplatform. Hvilket jo er hele grundstammen i Just-Eat,” siger Carsten Boldt og fortsætter,

”Derudover har jeg fra både Debitel, Viasat og Berlingske erfaring med at sælge til detailhandlen, hvor der jo er store kæder ligesom der er i restaurantverdenen. Men også med at sælge til de små restauranter og kiosker, som jo er udsalgssted for eksempelvis BT.”

”Og så har jeg også erfaring med kundeservice, som også er en stor del af Just-Eat-jobbet.”

Vigtigt at sætte ansigt på
Carsten Boldt havde første arbejdsdag mandag. Den blev brugt på hovedkontoret i København, hvor han mødte sine nye kollegaer og blev sat ind i, hvad de forskellige gik og lavede. I dag går turen til Århus, hvor firmaet også startede og i dag har sin kundeserviceafdeling.

”Jeg holder faktisk på en rasteplads i Vejle lige nu, for at det ikke skal være løgn” siger han over telefonen og fortsætter,
”Jeg tror det er vigtigt, at medarbejderne også lige får sat ansigt på mig, og ser hvad jeg er for en fyr, og hører hvad det er for nogen ting jeg har med i bagagen.”

Just-Eat blev stiftet i 2001 og opererer i dag i 13 lande. Selskabet gik i april på børsen i London, og har i dag en markedsværdi på over 13 mia. kr.

//borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/284241/telefonen_er_vores_stoerste_konkurrent.html#ixzz33f2wnHjH