Betaling

Hvordan kan jeg betale for min bestilling?

Forskellige betalingsmetoder er tilgængelige:

Kontant (præcis beløb eller mere)
Vælg 'kontant' ved kassen og betal derefter chaufføren lige ved døren.

Kreditkort (Dankort/Master Card/ VISA)
Vælg 'Dankort', 'Master Card' eller 'Visa' ved kassen. Klik på 'Bestil'. Du vil blive omdirigeret til vores sikre SSL-sider for, at gennemføre betalingen. Når betalingen er bekræftet, ankommer bestillingen i vores system og sendes direkte til restauranten.

Google Pay
Når du bestiller gennem JUST EAT's app, kan du også betale med Google Pay. For at bruge det, vælg ""G Pay"" ved betalingen og følg instrukserne. Hvis du ikke før har brugt G Pay, skal du konfigurere din konto til Google Pay App først.

Apple Pay
Når du bestiller gennem JUST EAT's app, kan du også betale med Apple Pay. For at bruge det, vælg "Apple Pay" ved betalingen og følg instrukserne. Hvis du ikke før har brugt Apple Pay, skal du konfigurere din konto til Apple Pay App først.

Takeaway Pay
Takeaway Pay er en digital godtgørelse, der leveres af din arbejdsgiver for at bestille mad via JUST EAT. Log ind på vores webside eller app med den e-mail-adresse, der er knyttet til din Takeaway Pay-godtgørelse.
Ved kassen trækkes din godtgørelse automatisk fra det samlede beløb.

Hvis din godtgørelse dækker det fulde beløb, kan bestillingen gennemføres. Hvis godtgørelsen ikke dækker det samlede beløb, kan det resterende beløb betales med en anden online betalingsmetode.

Med en JUST EAT-voucher
Hvis du har en JUST EAT-voucher, modtager du et gratis bestillingsbeløb eller en rabat på din ordrer svarende til voucherens værdi eller en reduktion i forhold til voucherens værdi. I trin 4 - færdiggørelsen af din bestilling - skal du klikke på 'tilføj voucher' og indtaste voucherkoden i feltet 'voucherkode'. Hvis koden er korrekt efter verifikation, vil rabatten blive tilføjet til din indkøbskurv. Hvis der stadig mangler, at blive betalt en del af beløbet, kan dette kun gøres med en online betalingsmulighed. Hvis du stadig har kredit tilbage på din voucher, kan du bruge den til din næste bestilling, så længe det er inden voucherens udlødsdato.
En voucher kan kun bruges på restauranter, som accepterer en voucher som betalingsmetode. Det vil være synligt om de accepterer vouchere ved, at rykke musen henover logoet på en restaurant.
Du kan kun bruge en voucher pr. bestilling.

Hvordan indløser jeg min kupon?

Du kan tilføje en rabatvoucher til din bestilling, når du udfylder bestillingsdetaljerne. Under betalingsmetoderne kan du klikke på "Har du en voucher?". Der vises et felt, hvor du kan udfylde din voucherkode. Under den vises voucheroplysningerne. Beløbet trækkes automatisk fra dit bestillingsbeløb.

Vores vouchere kan kun bruges i kombination med en online betaling. Vouchere kan aldrig udbetales kontant. Det samme gælder for en voucher, der er fået gennem et stempelkort.

Hvor høje er transaktionsomkostningerne?

JUST EAT er gennemskuelige med hensyn til transaktionsomkostningerne. Transaktionsomkostningerne vises under hver betaling, inden bestillingen afsluttes. Transaktionsomkostningerne overstiger aldrig de omkostninger, som JUST EAT skal betale for at kunne levere betalingsmetoden til dig.

Hvorfor skal jeg betale transaktionsomkostninger?

JUST EAT er kun en mellemmand mellem dig, som kunde, og restauranten. Transaktionsomkostningerne dækker de omkostninger, som vi betaler, som mellemmand, for at kunne stille betalingsmetoden til rådighed for dig, som kunde. Vi opkræver kun de omkostninger, vi skal betale, til det firma, der leverer betalingsmetoden.

Min onlinebetaling mislykkedes

Hvis du mener, at onlinebetalingen mislykkedes, skal du altid kontrollere, om du har modtaget en bekræftelses-e-mail. Denne e-mail giver dig mulighed for at se, om din bestilling er sendt, og om bestillingen allerede er betalt for eller ej.

Bekræftelses-e-mailen sendes automatisk og direkte til dig, når betalingen er gennemført. Dette kan tage lidt længere tid, hvis betalingen behandles af din bank, et kreditkortselskab eller et andet betalingsselskab. Dette kan tage op til 15 minutter.

Hvis du stadig ikke har nogen bekræftelses-e-mail i din indbakke efter 15 minutter, skal du kontakte vores kundeservice. De fortæller dig, om bestillingen og betalingen er lykkedes.

Hvor sikre er onlinebetalinger på JUST EAT?

Ved behandling af onlinebetalinger på JUST EAT bruger vi sikre SSL-sider. Dette betyder, at disse sider beskytter dine personlige oplysninger og dine betalingsoplysninger. På denne måde kan du være sikker på, at disse oplysninger kun er synlige for dig og os for behandlingen af din bestilling.

Hvad sker der med min onlinebetaling, efter at min bestilling blev annulleret?

Hvis du annullerer din bestilling i tide (før restauranten behandler bestillingen), eller når JUST EAT eller restauranten annullerer din bestilling, refunderes det betalte beløb til din bankkonto eller dit kreditkort. Afhængigt af den valgte betalingsmetode kan denne proces tage op til 10 arbejdsdage.

Hvis du mener, at du har ret til at få dine penge tilbagebetalt, skal du altid kontakte vores kundeservice.

Hvis du er for sent med at annullere bestillingen, og restauranten allerede har behandlet den, kan vi ikke refundere din betaling.