Er der andre faktorer, som påvirker hvordan restauranter vises på listen?
Nogle faktorer kan midlertidigt påvirke en restaurants position på restaurantlisten, såsom en restaurants kvalitet eller popularitet.
Just Eat kan også flytte en restaurant ned til en lavere position, når vi ved, at deres ordrer er mindre tilbøjelige til at blive leveret til kunder inden for en rimelig tidsramme på grund af faktorer som vejr, mængden af folk på et bestemt sted, åbningstider, helligdage og restaurantens eller leveringstjenestens kapacitet. Både Just Eat og restauranten kan midlertidigt “lukke” en restaurant på platformen, hvis den har for travlt, hvilket er ret almindeligt.
Sponsorerede resultater
Just Eat tilbyder en betalt sponsortjeneste kaldet “TopRank”, der giver restauranter mulighed for at forbedre deres synlighed ved at rykke op i deres rang i søgeresultaterne for “bedste match”. Denne forbedrede synlighed er i forhold til den placering, de ellers ville have på Just Eat baseret på de ovennævnte placeringsfaktorer.
For eksempel kan en 4-stjernet restaurant af høj kvalitet vises under en 3-stjernet restaurant, hvis kunden er længere væk, så restauranten ønsker måske at øge dens synlighed ved hjælp af TopRank. Det er også muligt, at en restaurant måske ønsker flere ordrer på en bestemt ugedag, så de vil bruge TopRank i et forsøg på at øge deres ordrer den dag.
Mens TopRank er et godt værktøj til restauranter, er det primære mål med vores rangordning at vise vores kunder de mest relevante restauranter. Der er dog begrænsninger for restauranterne i forhold til at forbedre deres synlighed ved hjælp af TopRank. For eksempel vil det være for dyrt for en restaurant med placering nr. 150 i en ydre forstad at bruge TopRank og opnå første position for hele byen.
Vi begrænser også antallet af pladser, en restaurant kan rykke op på listen, for at sikre, at selv når restauranter bruger TopRank, vil kundefeedback altid have direkte indflydelse på deres position på restaurantlisten. Vi ønsker at belønne restauranter, der leverer fremragende service til kunder, samtidig med at de tilbyder kunderne den bedst mulige madbestillingsoplevelse.
Favoritter
Du kan gemme restauranter som en “favorit”. Dine yndlingsrestauranter vises øverst på listen, så du nemt kan finde dem.
Testning
En gang imellem kan vi køre tests eller eksperimenter for at overvåge og forbedre vores service, hvilket midlertidigt kan påvirke restaurantordren.